+ + + תמחור + + +


                                                   דף הבית

 

תמחור:

 



מהו תמחור ? מהי המחרה ?
  
תמחור הינו תהליך טכני-תוצאתי שתכליתו קביעת המחיר

המחרה: מתודולוגיה שיווקית לקביעת המחיר,
המתחשבת גם בתמחיר החשבונאי.

הערה:
בניגוד להנחה המקובלת, אין בהכרח קשר ישיר ו/או סיבתי ו/או מובהק,
בין התמחיר החשבונאי (עלות), לבין המחיר.
 
יתכן והמחיר יהיה גבוה משמעותית ממחיר העלות (גריפה, מונופול, פטנט וכ"ד),
ויתכן שהמחיר יהיה נמוך משמעותית ממחיר העלות (לוסט-לידר, חדירה וכיבוש פלחי שוק חדשים....).
כך שבניגוד לטעות הנפוצה והמקובלת, סוגיות התמחור (כשבעצם הכוונה היא לקביעת המחיר=>המחרה),
היא סוגייה אסטרטגית-שיווקית ולא חשבונאית.
   


טעויות נפוצות בנושא התמחור:


* אי בניית תמחיר כלל, ופעולה בשיטת ה"יאללה" הנלוזה, והכה פופולרית בשימוש במשק הישראלי.

* בניית תמחיר קשיח שנבנה על בסיס שנה קודמת/היבטים חשבונאיים בלבד  - מוביל לעבודה ב"אוטומט"

* הפקרת בניית ההמחרה ("התמחיר השיווקי") בקרב חשבונאים, במקום בקרב אנשי השיווק

 
טיפים לנושא התמחור:


* תמחיר הוא עניין: אסטרטגי-שיווקי, ניהולי ועסקי טהור - ולא עניין: חשבונאי, טכני תפעולי - חשיבותו היא קריטית להצלחת הפירמה.

* לעולם קודם יוצבו המטרות והיעדים העסקיים והשיווקיים,  ורק לאחר מכן יבוא בחשבון התמחור החשבונאי ולא להיפך !

* בניגוד לתפיסה המופרכת - התמחור נועד לשרת את מחלקת השיווק והמכירות למטרות צמיחה ורווחיות ולא להיפך.
  תמחור במקרים מסויימים עשוי להיות נקודת מוצא, אך לעולם לא יהווה/ישמש תוצאה או מטרה של תהליך לתכנון עסקי.
  
 
  יש לך תמחור חשבונאי ? -  האם אתה באמת יודע כמה אתה מרוויח ?

  יש לך תמחור (המחרה) שיווקי
? האם אתה באמת יודע בכמה נכון לתמחר ? -
                                             מה המחיר שישיג לך מקסימום מכירות ?  ומקסימום רווח ?
   

  • סמנכ"ל כספים ? - לא נמאס לך לראות את אנשי השיווק "שוברים" לך את התמחיר בהנחות מטורפות ?
     
  • סמנכ"ל שיווק ? - לא מבינים אותך בכספים ? - "דופקים" לך את המכירות ?
       
  • מנכ"ל ? -מה יהיה עם זריקת החפצים בישיבות בין ס.הכספים לס. השיווק ? -  לא נמאס לך להיות גננת ?!
     
  • בעל עסק קטן-בינוני/חברה קטנה בינונית ?   לך - בניגוד ל"גדולים":
     אין מח' כספים, גם לא מח' שיווק - והאמת ? - אתה לא באמת יודע כמה אתה באמת מרוויח. . . 
      
    מה דעתך לקבל גם תמחיר חשבונאי (ותדע סוף סוף כמה אתה באמת מרוויח), וגם תמחיר שיווקי שיאפשר
    לך למכור הרבה-הרבה יותר?
      
     ומה דעתך לקבל את כל אלו והרבה-הרבה יותר (!), במחיר שפוי שגם אתה תוכל לעמוד בו ?

     

 מה דעתכם לשפר דרמטית את התוצאות העסקיות בעסק / בחברה שלכם  ?
 תרגום תמחור חשבונאי לתמחור שיווקי,  יאפשר לך להשיג יותר תוצאות,  בפחות קונפליקטים מיותרים !